طرز استفاده از سرم‌های اوردینری

27 مهر‌ماه 1402

طرز استفاده از سرم‌های اوردینری

سرم‌های مراقبتی بخش مهمی از روتین پوستی هر فرد به شمار می‌روند. این محصولات عموما حاوی ترکیبات مغذی، آنتی اکسیدان‌ها و عناصر مفیدی هستند که به تقویت پوست کمک کرده و موجب بهبود بافت آسیب‌دیده می‌شود. سرم‌های مراقبتی سلامت پوست را حفظ کرده و در جوان و شاداب به نظر رسیدن پوست موثر هستند. این محصولات غنی از مواد مغذی هستند که مواد ارزشمندی از جمله ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید را برای پوست فراهم می‌کنند. این مواد موجب حفظ رطوبت پوست شده و به حفظ سلامت آن کمک می‌کند.

در میان محصولات متنوع و گوناگون مراقبت از پوست محصولات اوردینری جایگاه ویژه‌ای در میان مصرف کنندگان یافته و از جمله محبوب‌ترین سرم‌های مراقبتی شناخته می‌شود.  یکی از نکات مهم در میزان تاثیر گذاری این محصولات طرز استفاده از سرم‌های اوردینری است که باید به دقت دنبال شود. چرا که هر محصول دارای راهنمای استفاده خاصی است که به رفع مشکلات پوستی و نیازهای خاص آن می‌پردازد. اینکه طرز استفاده از سرم صورت چگونه است یکی از سوالات پرتکرار مصرف کنندگان محصولات مراقبتی است.

طرز استفاده از سرم صورت چگونه است؟

طرز استفاده از سرم‌های اوردینری بسیار پر اهمیت بوده زیرا در صورت استفاده نادرست از این محصولات حصول نتیجه مطلوب به تعویق افتاده و وقت و هزینه افراد هدر می‌رود. یکی از محصولاتی که بیشترین اثرگذاری را بر روی پوست دارد سرم صورت است که موجب بهبود سلامت پوست و زیبایی چهره می‌شود. نحوه استفاده از سرم صورت به شکل صحیح موجب افزایش بازدهی محصول شده و در بهبود کیفیت پوست تاثیر بسزائی دارد. سرم‌های مراقبتی ضمن حفظ زیبایی پوست فواید درمانی بسیاری داشته و نقش موثری در بهبود کیفیت پوست دارند.

طرز استفاده از سرم‌های اوردینری نیز با توجه به مواد فعال به کار رفته در آنها و ترکیبات موجود در آن متفاوت بوده و هر سرم دارای راهنمای استفاده خاصی است که باید به دقت انجام شود. همچنین برای بهرتین نتیجه می‌توانید با پزشک متخصص پوست و یا مشاوران پوستی با تجربه مشورت کرده تا بهترین سرم پوست مناسب با نیازهای خاص و رفع نواقص آن پیدا کنید. استفاده صحیح از سرم پوستی می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر روی پوست داشته باشد. سرم پوستی حاوی مواد مغذی و معجزه‌کننده‌ای است که به پوست شما کمک می‌کند.

طرز استفاده از سرم‌های اوردینری

 

نکات کلیدی طرز استفاده از سرم‌های اوردینری

  1. تمیز کردن و آماده سازی پوست: به طور کلی باید قبل از استفاده از سرم‌های اوردینری مراقبتی پوست را به خوبی تمیز کنید. این مرحله شامل پاک کردن پوست از هر گونه آلودگی، چربی اضافه و آرایش است. تمیزی پوست به جذب بهتر سرم کمک کرده و اثرات مثبت آن بهتر قابل مشاهده خواهد بود.
  2. استفاده از مقدار صحیح: مقدار استفاده از سرم پوستی در طرز استفاده از سرم‌های اوردینری بسیار حائز اهمیت است. غلظت بافت محصول در طرز استفاده از سرم‌های اوردینری تاثیر گذار بوده و در میزان اثرگذاری آنها اهمیت دارد. چند قطره از برخی سرم‌ها کارایی کافی را داشته و برخی دیگر نیاز به مقدار بیشتری دارند. توصیه می‌شود که بر اساس راهنمایی و دستورالعمل تولید کننده، مقدار مناسب را برای استفاده در نظر بگیرید.
  3. ماساژ دادن: برخی از انواع سرم‌ها با ماساژ دادن بهتر جذب پوست می‌شوند و تاثیرات بهتری روی پوست دارند. می‌توانید قطرات سرم را بر روی انگشتان خود بریزید و سپس به آرامی و دایره‌وار روی پوست ماساژ دهید. سعی کنید سرم را به آرامی و به سمت بالا حرکت دهید تا به جذب بهتر آن کمک کنید.
  4. استفاده مداوم: علاوه بر توجه به طرز استفاده از سرم‌های اوردینری ، استفاده منظم و مداوم از سرم پوستی به میزان قابل توجهی اثرگذاری آن را افزایش می‌دهد. سرم‌های پوستی معمولا نیاز به استفاده روزانه یا حداقل چند روز در هفته داشته تا بتواند به بهبود کیفیت پوست کمک کند.
  5. مرحله انتظار: پس از اعمال سرم بر روی پوست صبر کنید تا به خوبی جذب شود. با رعایت نکات طرز استفاده از سرم اوردینری به شکل صحیح و استفاده مداوم باید منتظر نتیجه مطلوب بود. زیرا هر گونه سرم مراقبتی برای اثرگذاری نیاز به زمان داشته تا بتواند کیفیت پوست را بهبود بخشیده و سلامت پوست را حفظ کند.
  6. استفاده از مرطوب کننده: استفاده از مرطوب کننده پس از جذب کامل سرم، یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در طرز استفاده سرم های اوردینری است که به حفظ نرمی و لطافت پوست کمک می‌کند.

با رعایت این نکات، استفاده صحیح از سرم‌ های اوردینری پوستی می‌تواند به رطوبت رساندن، تغذیه کردن، نرم‌تر کردن و روشن کردن پوست شما کمک کند و برای بهتر به نظر رسیدن پوست شما تأثیر مثبتی داشته باشد.

استفاده از سرم‌های اوردینری

طرز استفاده از سرم‌های اوردینری چگونه است؟

سرم‌های اوردینری با فرمولاسیون پیشرفته و موثر می‌توانند مشکلات پوستی را برطرف کرده و حاوی ترکیباتی هستند که برای درمان پوست طراحی شده‌اند. طرز استفاده از سرم‌های اوردینری به شکل صحیح و مقدار کافی می‌تواند موجب بهبود پوست شده و نحوه استفاده از آنها به نوع سرم و نوع پوست بستگی دارد. سرم‌های حاوی نیاسینامید، اسید سالیسیلیک و رتینول برای پوست‌های چرب مناسب بوده و به کاهش چربی پوست، درمان جوش و آکنه و بهبود منافذ باز کمک می‌کند.

برای پوست‌های خشک، سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید و روغن‌های گیاهی مناسب بوده و با آبرسانی به پوست، موجب نرمی و لطافت آن می‌شود. محصولات حاوی مواد ملایم مثل آلوئه‌ورا و گلیسیرین موجب کاهش التهاب و قرمزی پوست شده و برای پوست‌های حساس مناسب است.

طرز استفاده از سرم رتینول اوردینری

مهمترین نکته در طرز استفاده از سرم‌های اوردینری این است که نباید از این سرم به همراه محصولات حاوی رتینوئید، اسیدها و ویتامین C استفاده کنید. بهتر است از این سرم شب‌ها، بعد از سرم‌های مراقبتی دیگر و قبل از کرم‌ها بر روی پوست تمیز استفاده نمایید. همچنین به دلیل خاصیت لایه‌برداری رتینول توصیه می‌شود در زمان مصرف حتما از ضد آفتاب مناسب با پوست خود بهره بگیرید. رتینول یک ترکیب جوانسازی یا لیفت صورت است که عامل ضد پیری و بازسازی پوست شناخته شده است.

رقیق کردن رتینول قبل از استفاده می‌تواند سوزش و قرمزی پوست در هفته‌های اول را کاهش دهد. دو یا سه قطره از سرم رتینول اوردینری برای کل صورت کافی بوده و ده دقیقه پس از جذب آن می‌توانید از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.  از نکات مهم سرم رتینول استفاده نکردن از آن بر روی پوست دور چشم، اطراف دهان و جوش‌های باز است. همچنین این سرم برای دوره بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود.

طرز استفاده از سرم آبرسان

طرز استفاده از سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری

دانستن نحوه مصرف و طرز استفاده از سرم‌های اوردینری به شکل صحیح موجب می‌شود کارایی محصول دوچندان شده، مشکلات و نواقص پوست به شکل درستی برطرف شود. هیالورونیک اسید یک ماده فعال و محبوب است که خاصیت رطوبت رسانی قوی داشته و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. سرم هیالورونیک اسید اوردینری با ترکیب ویتامین B5 موجب عملکرد بالای این محصول شده و عمیقا پوست را آبرسانی و هیدراته می‌کند. در تولید این محصول از مواد عطری حساسیت‌زا استفاده نشده و ترکیبات آن برای جوانسازی و آبرسانی دور چشم نیز مناسب است.

یکی از نکات کلیدی استفاده از سرم هیالورونیک اسید اوردینری مرطوب کردن پوست قبل از استفاده از این سرم است. بعد از شستشوی پوست آن را به طور کامل خشک نکنید. زیرا هیالورونیک اسید مانند یک اسفنج قادر است رطوبت را به خود جذب کرده و آبرسانی بهتر و بیشتری اتفاق می‌افتد. بافت این سرم بر پایه آب بوده و موجب حفظ لطافت و رطوبت در پوست می‌شود. این سرم را می‌توان صبح و شب روی پوست تمیز ماساژ داد. بهتر است محصولات حاوی اسید را قبل از استفاده از این سرم مصرف کنید.

طرز استفاده از سرم نیاسینامید اوردینری

پرفروش‌ترین سرم های اوردینری ضد جوش که محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان داشته سرم نیاسینامید اوردینری است. از این سرم می‌توان یک یا دو بار در روز در هنگام صبح یا عصر استفاده کرد. دانستن طرز استفاده از سرم‎‌های اوردینری به شکل درست در بهبود پوست موثر بوده و کیفیت پوست را بهبود می‌بخشد. نکته مهم در مورد سرم نیاسینامید اوردینری استفاده نکردن از این محصول همزمان با سرم‌های حاوی ویتامین C موضعی( اسکوربیک اسید ) است. در عوض می‌توانید از این سرم در کنار سرم هیالورونیک اسید استفاده کنید زیرا هیالورونیک اسید می‌تواند موجب جذب بهتر نیاسینامید روی پوست شود.

در صورت داشتن پوست حساس بهتر است این سرم را به مقدار کم وارد روتین پوستی خود کنید. در هفته اول از این سرم روزی یکبار یا یک روز در میان استفاده کنید و تعداد دفعات مصرف را به تدریج اضافه کنید. احتمال اینکه درصد بالای این محصول بر روی پوست حساس موجب بروز جوش‌های بیشتری شود وجود دارد. بنابراین مصرف مصرف نیاسینامید با درصد 5 و یا پایین‌تر می‌تواند برای پوست‌های حساس توصیه می‌شود. می‌توانید یک قطره از سرم را روی نواحی دچار آکنه قرار دهید.

طرز استفاده از سرم پیلینگ اوردینری

طرز استفاده از سرم پیلینگ لایه‌بردار اوردینری

این محصول حاوی دو نوع اسید آلفاهیدروکسی (AHA) و (BHA) است که در تسریع فرآیند بازسازی سلولی و بهبود بافت پوست موثر است. این سرم موجب بهبود تغییر رنگ پوست و کاهش لک‌های پوستی شده و استفاده از آن برای افراد با پوست حساس و یا دارای مشکلات خاص پوستی بدون مشورت پزشک ممنوع است. طرز استفاده از سرم‌های اوردینری با خاصیت پیلینگ به صورت هفته‌ای یک‌بار بوده و باید از مقادیر کم شروع شود و به تدریج افزایش یابد. این سرم برای پوست‌های خشک و حساس توصیه نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود از این سرم لایه‌بردار هفته‌ای دو بار و شب‌ها استفاده نمایید. همچنین این سرم را روی پوست مرطوب و خیس استفاده نکنید.

یکی از نکات مهم استفاده از سرم پیلینگ لایه‌بردار اوردینری استفاده نکردن از آن در ناحیه اطراف چشم است. در طول استفاده از این سرم به دلیل خاصیت لایه‌برداری آن استفاده از ضد آفتاب امری ضروری است. چند قطره از سرم پیلینگ اوردینری را بر روی پوست خشک و تمیز بزنید و بعد از ده دقیقه کاملا آبکشی کنید. در دفعات اول پوست را بعد از سه یا چهار دقیقه بشویید. برای جلوگیری از تحریک و خشکی پوست از این محصول بیش از یک بار در هفته استفاده نکنید. مصرف این سرم در کنار رتینوئید و یا سرم ویتامین سی توصیه نمی‌شود.

طرز استفاده از سرم بافه کوپر پپتید اوردینری

سرم بافه جوانساز پوست بوده و موجب بهبود خطوط و چین و چروک پوست می‌شود.  می‌توانید از سرم بافه دو بار در روز (صبح و شب) استفاده کنید. بهتر است چند قطره از سرم اوردینری را روی پوست ریخته و ماساژ دهید با روی پوست پخش شود. پیشنهاد می‌شود قبل از استفاده از هر محصول جدید تست حساسیت انجام دهید. دقت داشته باشید استفاده از سرم بافه اوردینری بر روی پوست آسیب‌دیده  و دارای زخم ممنوع است. همچنین فرمولاسیون این سرم با اسیدهای مستقیم  آسکوربیک اسید سازگاری ندارد.

طرز استفاده از سرم آلفا آربوتین اوردینری یا سرم ضدلک اوردینری

سرم آلفا آربوتین اوردینری خاصیت ضد لک داشته و برای درمان لک‌های پیری و لک‌های تیره موثر است.  می‌توانید 2 یا 3 قطره از این سرم را روی لک‌های تیره و نواحی که نیاز به روشن شدن دارند ماساژ دهید. سرم آلفا آربوتین را می‌توانید صبح‌ها و شب‌ها در روتین پوستی خود بکار برید. یکی از نکات در مورد طرز استفاده از سرم آلفا آربوتین این است که می‌توانید ار این سرم هم به صورت موضعی و هم بر روی کل صورت استفاده کنید اما از تماس این سرم با پوست اطراف چشم خودداری کنید. استفاده از ضد آفتاب در طول دوره درمان ضروری است.

در این ویديو هم می‌توانید طریق مصرف برخی از سرم‌های اوردینری را به صورت خلاصه ببیند

 

لزوم دانستن طرز استفاده از سرم های اوردینری

دانستن طرز استفاده صحیح از سرم های اوردینری اهمیت زیادی دارد. استفاده صحیح از سرم ها می تواند به شما کمک کند تا از مزایای آنها به طور کامل بهره مند شوید. در مقابل، استفاده نادرست از سرم ها می تواند باعث تحریک پوست یا کاهش اثربخشی آنها شود.

در اینجا چند دلیل مهم برای دانستن طرز استفاده از سرم های اوردینری آورده شده است:

  • سرم ها حاوی مواد فعالی هستند که باید به عمق پوست نفوذ کنند. استفاده صحیح از سرم ها می تواند به جذب بهتر این مواد فعال کمک کند.
  • سرم ها می توانند باعث تحریک پوست شوند. استفاده نادرست از سرم ها می تواند این خطر را افزایش دهد.
  • سرم ها می توانند با سایر محصولات مراقبت از پوست تداخل داشته باشند. استفاده صحیح از سرم ها می تواند به جلوگیری از این تداخل کمک کند.

انتخاب سرم مناسب با توجه به نوع پوست و نیازهای پوستی شما اهمیت دارد. قبل از استفاده از هر سرم جدیدی، حتماً با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.نظر پزشک می‌تواند در طرز استفاده از سرم‌های اوردینری تغییراتی را ایجاد کند.

در اینجا چند نکته برای طرز استفاده از سرم های اوردینری آورده شده است:

  • سرم ها را باید بعد از پاکسازی پوست و قبل از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • سرم ها را به آرامی روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  • از استفاده بیش از حد از سرم ها خودداری کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از سرم جدید، مقدار کمی از آن را روی پوست خود تست کنید.

سخن پایانی

سرم‌های اوردینری پوستی محصولات مراقبتی هستند که با داشتن ترکیبات موثر به حفظ سلامت پوست و زیبایی ظاهری آن کمک می‌کنند. سرم‌ها خواص آبرسانی، ضد پیری، روشن کنندگی، ضد لک و تسکین دهنده داشته و طرز استفاده از سرم‌های اوردینری در میزان اثرگذاری روی پوست موثر است. در این مقاله به شرح نحوه استفاده از سرم‌های پوستی و طرز استفاده از انواع سرم‌های اوردینری پرداختیم و نکات کلیدی نحوه استفاده از برخی محصولات اوردینری را بیان کردیم. اگر شما هم تجربه استفاده از این محصولات را داشتید با به اشتراک گذاشتن نظرات خود به افراد دیگر در انتخاب صحیح محصولات  و طرز استفاده از آنها کمک کنید.

منابع: byrdie

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است.

دیدگاه شما

محصولات جدید فروشگاه هیوا

28%
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
3,200,000 تومان
2,300,000 تومان
15%
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
1,980,000 تومان
1,670,000 تومان
22%
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
1,980,000 تومان
1,540,000 تومان
28%
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
3,900,000 تومان
2,780,000 تومان
34%
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
980,000 تومان
640,000 تومان
30%
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
1,780,000 تومان
1,230,000 تومان
26%
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
3,400,000 تومان
2,500,000 تومان
31%
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
129,000 تومان
89,000 تومان

بیشتر بخوانید