معجزه کافئین برای پوست

19 مرداد‌ماه 1402

معجزه کافئین برای پوست

عملکرد کافئین ایجاد هوشیاری و انرژی بیشتر است که در تقویت حس نشاط و بهبود فعالیت مغز موثر است.  این محرک طبیعی در چای، قهوه و کاکائو یافت می‌شود. امروزه با آگاهی از تاثیر کافئین برای پوست و مو محصولات سودمندی تولید شده که فواید شگفت انگیزی دارد. از جمله سرم کافئین دور چشم از برند اوردینری که در برطرف کردن سیاهی و خستگی پوست اطراف چشم بسیار موثر بوده و روشن کننده آن است.

قهوه یکی از نوشیدنی‌های رایج در دنیاست که عطر و طعم دلپذیری دارد. قهوه حاوی کافئین است که تاثیرات مثبتی روی سلامت بدن و پوست و مو دارد. علاوه بر بهبود خلق و خو، کافئین برای پوست مزایای بی‌شماری داشته که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.

درباره کافئین چه چیز‌هایی را باید بدانیم؟

کافئین یک محرک است که روی سیستم عصبی مرکزی اثر می‌گذارد. این ماده طبیعی در چای، قهوه و برخی نوشابه‌ها یافت می‌شود و در داروخانه‌ها به شکل سرم کافئین و یا قرص کافئین به فروش می‌رسد. کافئین ماده‌ای محلول در آب که سرعت جذب بالایی دارد. این ماده سودمند محدود به نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها نیست و در صنعت داروسازی برای درمان برخی بیماری‌ها تجویز می‌شود.

این ترکیب شیمیایی در گیاهان بسیاری مانند لوبیای قهوه‌ای، غلاف کاکائو، برگ چای و دانه کولا یافت می‌شود که معمولا به مواد دیگری از جمله نوشیدنی‌ها، غذاها، داروها و برخی تنقلات اضافه می‌شود. همچنین جهت تقویت اثرات مسکن‌ها و یا داروهای رفع خواب آلودگی بکار گرفته می‌شود. کافئین معمولا برای احساس هوشیاری و کسب انرژی بیشتر مصرف می‌شود. مصرف بیش از حد کافئین عوارض جانبی را نیز در پی دارد.

بیشترین اثرگذاری کافئین بر روی مغز و سیستم عصبی است. کافئین با مسدود سازی اثرات آدنوزین که احساس خستگی در مغز ایجاد می‌کند، موجب آرامش شده و برانگیختگی و تمرکز را تقویت می‌نماید. کافئین موجود در یک فنجان قهوه پس از 20 دقیقه وارد خون شده و یک ساعت بعد حس هوشیاری را تقویت می‌کند.

کافئین سرم

چه کسانی باید از مصرف کافئین اجتناب کنند

از آنجائی که کافئین موجود در قهوه موجب افزایش استرس، تنش و دلهره می‌شود، مصرف بیش از دو فنجان در روز توصیه نمی‌شود. مصرف مواد غذایی حاوی کافئین مانند شکلات، چای، کوکا و قهوه برای افرادی که بسیار تحت استرس قرار می‌گیرند پیشنهاد نمی‌شود. برخی داروها و مکمل‌ها نیز با کافئین تداخل داشته و بدن را دچار مشکل می‌کند.

آسیب پذیری برخی افراد در برابر اثرات مضر کافئین بیشتر بوده و باید مصرف آن را محدود یا قطع کنند. توصیه می‌شود پیش از محدود کردن مصرف کافئین و یا قطع کامل، با یک پزشک مشورت کنید. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

افراد باردار

تحقیقات کالج آمریکایی زنان و زایمان نشان داده مصرف کمتر از 200 میلی گرم موجب سقط جنین یا زایمان زودرس نخواهد شد.

زنان شیرده

مصرف 200 میلی گرم کافئین در روز تاثیری بر روی کودک شما در هنگام شیردهی ندارد.

کودکان

آکادمی اطفال آمریکا مصرف کافئین برای کودکان را منع کرده است. البته برای منع مصرف کافئین در کودکان دستورالعملی توسط سازمان غذا و دارو تنظیم نشده است.

افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن

برخی بیماری‌های مزمن از جمله میگرن، اضطراب، سردردهای مزمن، مشکلات قلبی، مشکلات گوارشی، اختلالات خواب و زخم معده نباید کافئین مصرف کنند.

فواید کافئین برای پوست

مهمترین فایده کافئین برای پوست

کافئین در بهبود کیفیت پوست تاثیر گذار بوده و بسیاری از تولید کنندگان محصولات مراقبتی در ساخت محصولات خود از کافئین استفاده می‌کنند. اغلب افراد کافئین را با چای و قهوه می‌شناسند و از تاثیر کافئین بر پوست بی‌خبرند.

مطالعات نشان داده بین مصرف قهوه و سلامت بدن، پوست و مو تاثیرات چشم‌گیری وجود دارد. کافئین ترکیبی گیاهی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. این امر می‌تواند برای پوست مفید باشد

التهاب و تورم یکی از عوامل ایجاد چین و چروک، پف و قرمزی پوست است. کافئین زمانی که به صورت موضعی از طریق ماسک‌ها، سرم کافئین و سایر درمان‌های مراقبت از پوست استفاده شود، رگ‌های خونی را منقبض کرده و به کاهش التهاب و پف کمک می‌کند.

با انقباض رگ‌ها، پوست سفت و روشن شده، چین و چروک کاهش یافته و سلولیت به وضوح بهبود می‌یابد. علاوه بر تاثیر شگفت انگیز کافئین برای پوست، رشد مو و تقویت فولیکول‌ها نیز توسط این ماده سودمند بهبود می‌یابند.

دراین ویدیو از سایت هیوا بیوتی ما مهم ترین ویژگی‌های سم کافئین اوردینری را برای شما بازگو کرده ایم 

تماشای این ویدئو را از دست ندهید 

 

مزایای کافئین برای پوست

از جمله مزایای کافئین برای پوست خاصیت آنتی اکسیدانی بوده که می‌تواند روند پیری پوست را به تاخیر انداخته و فعالیت رادیکال‌های آزاد را کاهش دهد. کافئین یک عنصر محبوب در محصولات مراقبت از پوست بوده که در سرم‌های زیر چشم، ماسک‌های صورت تا کرم‌های ضد سلولیت و فراتر از آن به کار گرفته می‌شود.

در زیر به بخشی از خواص کافئین برای پوست اشاره می‌کنیم:

کافئین از پوست در برابر آسیب محافظ می‌کند

از جمله خواص کافئین برای پوست می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. کافئین یک آنتی اکسیدان قوی است که از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. قرار گرفتن در برابر اشعه ماوراء بنفش و آلودگی باعث ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و در نتیجه شلی و افتادگی پوست می‌شد. آنتی اکسیدان می‌تواند به توقف برخی از این آسیب‌ها کمک کند.

خاصیت روشن‌کنندگی

کافئین یک منقبض کننده عروق است، به این معنی که رگ‌های خونی را سفت یا منقبض می‌کند. این امر به نوبه خود جریان خون را در پوست کاهش داده و پوست را روشن‌تر و صاف‌تر نشان می‌دهد. کافئین برای پوست نقش روشن کننده داشته، درست مثل یک فیلتر اینستاگرام واقعی برای پوست!

برطرف کردن پف و تیرگی زیر چشم

اگر خواب کافی در طول شب نداشته باشید یک محصول حاوی کافئین می‌تواند ترفندی باشد برای کاهش حلقه‌های سیاه و کیسه‌های زیر چشم که بر اثر خستگی عمومی پدید می‌آیند. کافئین با انقباض رگ‌های خونی موقتا به کاهش تیرگی دور چشم و تغییر رنگ پوست کمک می‌کند. یک سرم‌ کافئینه پوست مانند سرم دور چشم اوردینری این کار را به صورت کامل برای شما انجام می‌دهد. به یاد داشته باشید که با نوشیدن چند فنجان قهوه در شروع روز این تأثیر خاص کافئین را بر روی پوست خود نخواهید داشت و باید کافئین این بار از راه پوست شما جذب شود.

کافئین التهاب را تسکین می‌دهد

مصرف محصولات حاوی کافئین بر روی پوست به دلیل داشتن خواص ضد التهابی، موجب کاهش قرمزی و تسکین پوست ملتهب شده و آن را تسکین می‌دهد.

کافئین ترک‌های پوستی و سلولیت را کاهش می‌دهد

کافئین می‌تواند به کاهش ترک‌های پوستی و سلولیت کمک کرده و راه حلی سریع برای کاهش موقتی سلولیت و خطوط کششی پوست باشد.

تاثیر کافئین بر استحکام پوست

مصرف موضعی کافئین موجب افزایش حالت ارتجاعی پوست شده و قوام پوست را افزایش می‌دهد. کافئین موجود در محصولات مراقبتی جذب پوست شده و ظاهر آن را سفت‌تر و مستحکم‌تر نشان می‌دهد.

کافئین برطرف کننده چین و چروک

کافئین برای پوست نقش جوان کننده داشته و با از بین بردن چین و چروک پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر می‌کند. استفاده از سرم کافئین، ماسک صورت و سایر محصولات مراقبتی حاوی کافئین شانس شما را برای داشتن پوستی سالم‌تر افزایش می‌دهد.

کافئین

آیا کافئین برای مراقبت از پوست تاثیر گذار است

از آنجایی که کافئین به سرعت جذب پوست می‌شود می‌تواند روی حلقه‌های تیره و پف چشم تاثیر معجزه آسایی داشته باشد. محصولات مراقبت از پوست حاوی کافئین به ویژه سرم‌ کافئین در روتین مراقبت پوستی به بهبود گردش خون کمک کرده و پف و قرمزی را کاهش می‌دهد.

محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش، کلید مبارزه با پیری زودرس است. سرم کافئین با خواص آنتی اکسیدانی به محافظت از پوست در برابر آسیب محیطی و نور آفتاب کمک می‌کند.

درست مثل یک فنجان قهوه که می‌تواند چند ساعت شما را بیدار نگه دارد، محصولات کافئین برای پوست جنبه درمانی نداشته و تاثیرات ظاهری موقتی دارند. کافئین ظاهر پوست را برای مدت کوتاهی بهبود بخشیده و تغییر می‌دهد.

می‌توانید سرم‌ کافئین را مانند هر سرم دیگری در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. بهتر است سرم‌ها را قبل از کرم‌ها استفاده کنید. استفاده روزمره از کافئین برای پوست خطری ایجاد نمی‌کند و اثرات آن با استفاده نامنظم از بین می‌رود.

سرم کافئین دور چشم اوردینری

برند اوردینری طرفداران مراقبت از پوست را با یکی از جدیدترین محصولات خود شگفت زده کرد. سرم کافئین اوردینری قادر است با بهره گیری از ترکیب قدرتمند کافئین و چای سبز، تنها با چند قطره پف زیر چشم را کاهش دهد.

سرم کافئین اوردینری، بهترین سرم دور چشم رفع تیرگی و پف است. کافئین برای پوست دور چشم اثربخشی فوق‌العاده داشته و تیرگی دور چشم را به طور چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

سرم دور چشم اوردینری با غلظت بالایی از کافئین و EGCG که منبع آن از چای سبز است، ساخته شده که ترکیبی قوی از آنتی اکسیدان‌ها را به ناحیه دور چشم رسانده و با خاصیت ضد التهابی، سلول‌های در حال مرگ پوست را دوباره احیاء می‌کند.

مزایای کافئین برای مو

کافئین یک ماده اثرگذار جهت تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو است. کافئین را می‌توان به صورت موضعی به پوست سر مالید یا آن را در محصولات مراقبتی از جمله شامپو و نرم کننده یافت.

کافئین نقش مهمی در از بین بردن کدری رنگ مو، موخوره، سوختگی مو پس از رنگ، ریزش و نازک شدن مو دارد. همچنین در تحریک رشد مو موثر بوده و با نفوذ به سلول‌ها مواد مغذی و فعال را به فولیکول مو می‌رساند.

برخی از مزایای کافئین برای مو عبارتند از:

  • تحریک رشد مو
  • کاهش ریزش مو
  • حالت‌دهی به موها

سخن پایانی

علاوه بر افزایش تمرکز و حافظه، کافئین برای پوست نقش جوانساز و عامل ضد پیری بوده که می‌تواند در حفظ سلامت و شادابی پوست موثر باشد. همچنین کافئین با تحریک فولیکول‌های مو رشد آن را بهبود بخشیده و به افزایش حجم موها کمک می‌کند. به طور کلی مصرف کافئین بسیار سودمند بوده و فواید بسیاری برای سلامتی پوست و مو دارد.

منابع:  verywellhealth

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است.

دیدگاه شما

محصولات جدید فروشگاه هیوا

28%
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
3,200,000 تومان
2,300,000 تومان
15%
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
1,980,000 تومان
1,670,000 تومان
22%
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
1,980,000 تومان
1,540,000 تومان
28%
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
3,900,000 تومان
2,780,000 تومان
34%
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
980,000 تومان
640,000 تومان
30%
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
1,780,000 تومان
1,230,000 تومان
26%
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
3,400,000 تومان
2,500,000 تومان
31%
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
129,000 تومان
89,000 تومان

بیشتر بخوانید