6 راه حل خانگی برای درمان شوره سر

18 آذر‌ماه 1402

6 راه حل خانگی برای درمان شوره سر

معمولا افراد در دوران مختلف زندگی خود، تجربه ی دیدن دانه های سفید را لابه لای موها و روی سرشان دارند که به این دانه ها شوره می گویند در این مقاله ما میخواهیم درمورد 6 راه حل خانگی برای درمان شوره سر بپردازیم. داشتن شوره ی سر در برخی از فصول سال به دلیل تغییرات آب و هوایی و همچنین تغییرات هورمونی طبیعی است. اما بودن آن بر روی سر اعتماد بنفس را کم می کند و اگر شدید باشد لازم است به پزشک مراجعه نمایید تا به طور دقیق علت آن بررسی شده و درمان گردد.

برای شوره سر خفیف، ابتدا تمیز کردن منظم را با یک شامپوی ملایم امتحان کنید تا چربی و تجمع سلول های پوست کاهش یابد. اگر کمکی نکرد، یک شامپوی دارویی برای شوره سر را امتحان کنید. برخی از افراد می توانند دو تا سه بار در هفته استفاده از شامپوهای دارویی را تحمل کنند و در صورت نیاز در روزهای دیگر شامپوی منظم را بشویید.

6 راه حل خانگی برای درمان شوره سر

امروزه در دنیا روش های خانگی زیادی برای درمان شوره و پوسته سر وجود دارد که هر کدام از آنها را در خانه دارید می توانید استفاده کنید و از شوره ها خلاص شوید. در این مطلب به ۶ مورد از اصلی ترین آنها اشاره می کنیم:

1. سرکه سیب

یکی از عالی ترین روش ها برای از بین بردن شوره سر استفاده از سرکه سیب است. افرادی که از این محصول استفاده می کنند همگی بر این باورند که این درمان، سریع ترین راه حل خانگی برای محو کردن شوره های سر است.

معمولا همه ی ما در منزل سرکه داریم اما بهترین نوع آن برای ریشه کن کردن شوره سر، سرکه سیب است. روش استفاده از سرکه سیب برای از بین بردن شوره سر به این صورت است که نصف یک استکان از سرکه سیب را با نصف استکان آب مخلوط می کنید، پس از استحمام و شستشوی کامل موها، این محلول را به طور کامل بر روی سر یخته و اجازه می دهید تا شستشوی بعدی روی سر بماند. اگر 2 یا سه بار این روش را انجام دهید به طرز معجزه آسایی می بینید که دیگر خبری از شوره های مزاحم نیست و موهایی سالم و درخشان خواهید داشت.

2. روغن نارگیل

این روغن معجزه آسا که برای پوست و مو بسیار پر خاصیت است، می تواند با طی کردن یک پروسه ی درمانی، برای همیشه شما را از شر شوره ها خلاص کند. از آنجایی که این روغن ضد باکتری است به صورت دقیق بر روی از بین بردن شوره و پوسته های سر اثر گذار است و در نهایت می تواند به سلامتی هرآنچه بیشتر موهای شما منجر شود.

برای استفاده از روغن نارگیل به موجب از بین بردن شوره سر لازم است پیش از هر حمام، مقدار مناسبی از روغن را کف دستتان بریزید و سپس آن را روی سر ماساژ دهید و اجازه دهید یک ساعت بماند. سپس استحمام کنید و به طور کامل موها را بشویید. پس از مدتی می بینید که موهایتان شفاف شده و دیگر خبری از شوره ها نیست.

3. جوش شیرین

یکی دیگر از محصولات خانگی که باعث از میان رفتن شوره سر می شود، جوش شیرین است. اگر در خانه جوش شیرین دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این روش استفاده کنید: یک قاشق مرباخوری جوش شیرین را در یک استکان آب به خوبی حل کنید، آن را پس از زدن شامپوی اصلی تان به سر بزنید و ماساژ دهید و بعد آبکشی نمایید. در مدت زمان کوتاهی مشاهده خواهید کرد که شوره ها به طور کامل از بین می روند.

4. نمک

استفاده از نمک روش راحت و قابل دسترس دیگری است که می توانید به راحتی به وسیله آن شوره را از بین ببرید. برای استفاده از این روش باید نمک را پس از استحمام کامل روی سرتان بریزید و کمی آن را ماساژ دهید و سپس بشویید. در روش دیگر می توانید نمک را به شامپوی روزانه تان اضافه کنید و موها را با آن بشویید و اجازه دهید نمک به از بین بردن شوره ها کمک کند.

5. روغن زیتون

یکی از روش های قدیمی برای درمان شوره سر، استفاده از روغن از زیتون است. افرادی که از این روش برای از بین بردن شوره استفاده می کنند می دانند که این کار هم موها را مغذی می کند هم شوره سر را برطرف می نماید. کافی است چند قطره از روغن زیتون اصل را روی کف سر بریزید و به طور کامل ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب تا صبح بماند. سپس استحمام کنید و به طور کامل روغن را بشویید تا شوره ها از بین بروند.

6. اسید گلیکولیک

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن شوره سر، استفاده از تونر گلیکولیک اسید اوردینری است. اسید گلیکولیک سلول‌های مرده پوست را از بین برده و سلول‌های جدیدتر را به سطح پوست می‌رساند. در نتیجه تجمع، پوسته پوسته شدن و خارش سر را به مرور زمان کاهش می‌دهد و شوره سر را درمان می‌کند. اسید گلیکولیک سبوم اضافی پوست را از بین برده و رطوبت مو را حفظ می‌کند. این امر به پوست سر کمک می‌کند تا نوسازی شده و سلامت پوست و مو افزایش می‌یابد. در واقع لایه‌برداری و رطوبت رسانی کلید حل مشکل شوره سر است.

مزایای اسید گلیکولیک برای مو

  • لایه‌برداری پوست سر و بازسازی سلولی
  • از بین بردن سبوم اضافی
  • حفظ رطوبت مو و جلوگیری از شکننده شدن آن
  • از بین بردن آکنه پوست سر یا درماتیت سبورئیک

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله چرا باید از گلیکولیک اسید استفاده کنیم مراجعه نمائید.

جمع بندی

در این مطلب از وب سایت هیوا بیوتی ما قصد داشتیم که درخصوص درمان های خانگی از بین بردن شوره سر با شما صحبت کنیم. در برخی موارد، ممکن است شوره سر باعث ریزش مو شود. این امر به این دلیل است که خارش ناشی از شوره سر می‌تواند باعث خاراندن پوست سر شود. خاراندن مکرر پوست سر می‌تواند به فولیکول‌های مو آسیب برساند و باعث ریزش مو شود. نازک شدن موها نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است با آن مواجه شوید با مراجعه به مقاله “علت نازک شدن موها چیست” می توانید نسبت به رفع آن اقدام نمائید.

همچنین، برخی از داروهای ضد شوره سر ممکن است باعث ریزش مو شوند. این داروها معمولاً حاوی ترکیباتی مانند کتوکونازول یا سالیسیلیک اسید هستند که می‌توانند بر رشد مو تأثیر بگذارند. با این حال، در اکثر موارد، شوره سر باعث ریزش مو نمی‌شود. در واقع، شوره سر معمولاً ارتباطی با ریزش مو ندارد.

اگر شوره زدن سرتان با روش های فوق قطع نشد پیشنهاد می کنیم حتما به پزشک مراجعه نمایید تا به طور تخصصی موهایتان را بررسی نموده و درمان های اساسی برایتان تجویز نماید. سپاس از همراهی تان.

منبع: The ordinary

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است.

دیدگاه شما

محصولات جدید فروشگاه هیوا

28%
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
سرم ترمیم کننده و ضد چروک اسمارت کلینیک ۵۰ میل
3,200,000 تومان
2,300,000 تومان
15%
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
سرم التیام بخش و ترمیم بریر اوردینری The Ordinary Soothing and Barrier Support Serum
1,980,000 تومان
1,670,000 تومان
22%
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
ضدلک بسیار قوی ایون بتر کلینیک حجم 10 میلی لیتر
1,980,000 تومان
1,540,000 تومان
28%
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
کرم دور چشم بنفیانس شیسیدو اورجینال
3,900,000 تومان
2,780,000 تومان
34%
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
مرطوب کننده دراماتیکالی پوست مختلط چرب دیفرنت کلینیک حجم 60 میل
980,000 تومان
640,000 تومان
30%
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
ضد آفتاب ضد لک اکتیو یونیفای ایزدین ACTIVE UNIFY SPF+50 حجم 50 میل
1,780,000 تومان
1,230,000 تومان
26%
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
سرم ضد لک کلینیک even better ۱۰۰ میل
3,400,000 تومان
2,500,000 تومان
31%
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
صابون ضد قارچ و خوشبو کننده پا
129,000 تومان
89,000 تومان

بیشتر بخوانید